Nytt efternamn!!

Hej alla - ett nytt försök med att försöka hålla den här bloggen mer uppdaterad påbörjas härmed...!!  :)

Förhoppningvis kommer det gå lite bättre denna gång och det tror jag. Varför? Jo, mamma kommer nog ha lite tid över ibland på kvälllarna nu när pappa börjat jobba i Göteborg och så vill ju gärna han veta vad som händer mig när han inte är hemma...

Jag kan ju börja med att meddela att jag numera heter Emilsson i efternamn!! Vi gifte oss i helgen så nu heter jag, pappa och mamma likadant!! Härligt! Jag var med på vigseln när prästen pratade och mamma fick en ring till av pappa. Jag och min kompis Maja fick vara där framme med mamma och pappa (vi var brudnäbbar), fast det var svårt att sitta still så jag gick runt och kollade läget lite under tiden... JAG HADE ROLIGT!! När vi kom ut från kyrkan så kastade folk råg på oss och jag kastade tillbaka!! :)



Resten av eftermiddagen, kvällen och natten tillbringade jag med Maja och hennes mormor Gunn. Vi hade supermysigt, åt bröllopsmiddag (makaroner & fiskpinnar) på altanen och drack sommardrinkar i höga glas. Vi somnade sent och jag sov på samma madrass som Maja. Det var kul att sova över själv och jag längtade inte hem en enda gång!! Mamma och pappa hade fest med släkt och vänner och vi träffades inte förrän dagen efter - då var vi alla trötta med lyckliga!!

Min kusin Liam har varft på besök innan och under bröllopet - hur kul som helst! Vi har verkligen kul ihop och busar mest hela tiden när vi ses. Det är synd att han inte bor närmare så att vi kan ses oftare... Det var inte kul när han åkte hem med sin mamma och pappa.

Jag har också varit på Borås djurpark med mormor och morfar (mamma och pappa var nån annanstans...). Det var roligt, fast jag och min syssling Emil var lite oense vem av oss som skulle åka i skrindan... Emil och hans morfar Olle var nämligen också med. Hur som helst så såg jag en massa djur och jag såg många jag kände igen! Roligast att se var björnen som hade bajsat!

På återhörande
kram Minna Emilsson (fd Eskilsson-Danielsson)

Kommentarer
Postat av: Mammas kusin Anna

Hej kul att du är tillbaka....!! Så fina ni va i kyrkan, jag tycker du skötte dig perfekt. Kan förså att det inte är så lätt att sitta still. Du får hälsa till mamma och pappa och tacka för ett mycket trevligt bröllop. Hoppas allt är bra med Er annars...?? Själv så har jag börjar jobba, inte så kul nu när det är så fint väder. Men men vi åker ju till Cypern v.40 så vi har nåt att se fram emot. Nu är det bäst att jobba lite....ha det så bra Kram Anna

2008-07-28 @ 10:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback