När är det min födelsedag egentligen?

Tja!!

Jag fattar inte det här med tid. Mamma säger att det snart är min födelsedag och jag frågar nästan varje dag om det är just den här dagen (för det vill jag att det ska vara). Men, nähe, inte det... Jag har iallfall bestämt att jag ska ha en gristårta till kompisarna på dagis när det väl blir min födelsedag. Jag vill egentligen bjuda dem på pannkakor som pappar lagar så bra (han kastar upp pannkakan i luften när den ska vändas! WOW!) men i tuffa förhandlingar med mamma så kompromissade vi det till en rolig tårta istället. Det blir nog bra!!

Det roligaste jag vet just nu är att klippa papper i småbitar (och sprida dem i huset till mammas och pappas förtret...). Jag klipper i allt jag kommer åt med min pappersax! Någon annan sax får jag inte ha hemma... På dagis är det bättre för där får vi klippa med riktiga saxar! I går smet jag iväg när vi använde dem, bara för att testa vad man kan klippa i. Och precis när jag skulle testa hur det är att klippa i hår (mitt eget...) så blir jag hittad! TYPISKT! Mamma blev lite förskräck när hon hörde det så jag antar att det inte är någon bra idé...

I helgen var jag på barndop. Det var min kusin Liam som fick vatten på huvudet. jag var jätteduktig och var tyst nästan hela tiden, men det var tur att mamma hade ett paket med Byggare Bob-kex i väskan så jag fick något i magen... Det tog ju tid innan det hände nåt! Jag fick hjälpa till att öppna paket och blev lite sur när jag än en gång påmindes om att jag inte fyller år än... SUCK!

Nu ska jag fortsätta övertala mamma att jag faktiskt kan ta med mig mitt stora Pippi-hus till dagis - det går jättebra!





Hörs snart igen!
Många kramar Minna

Kommentarer
Postat av: Anna E

Äntligen....vad jag har saknat dina inlägg på bloggen....bäst du säger till Mamma & Pappa att dom får skärpa sig lite! Ha det så bra så hoppas jag att det inte dröjer för länge innan du skriver lite igen../Mammas kusin Anna

2008-01-21 @ 10:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback