Snart är det sommarlov...

  Som vanligt går det ganska långt mellan gångerna jag skriver, men det har ni (ni få som läser vilka hyss jag gör) väl börjat vänja er vid! Självklart har det hunnit hända ganska mycket sedan jag skrev sist och de stora händelserna är att jag legat på sjukhus och att mamma, pappa och jag ska flytta i sommar men jag går igenom detta lite senare... 

När jag skrev senast, för ungefär 3 månader sedan, hade jag precis fyllt två år. Det har varit många kalas och jag har fått ganska mycket födelsedagspresenter som jag tycker jättemycket om. Tack alla som firade mig!

 
 Födelsedagskalas


  En annan sak som hänt är att en av mina bästa kompisar, Julia, kommit hem till Sverige igen. Hon och hennes snälla föräldrar Ante och Tina kom hem ifrån Schweiz i början av april och nu har de köpt hus i Mullsjö. Det tycker jag är jättekul för nu kan vi hälsa på dem när vi (jag) vill! Det enda tråkiga är att jag blir så ledsen och arg när det är dags att åka hem och jag vägrar hoppa in i bilen själv. Det slutar oftast med att mamma och pappa tvingar in mig i bilen trots vilda protester med skrik och gråt från min sida...

 Julia är tillbaka!
 

  Nu till det jag skrev om i inledningen, jag har legat på sjukhus... Så sjuk som jag var för någon månad sedan har jag nog aldrig varit innan, inte som jag kommer ihåg i alla fall. Doktorn sa att jag hade ett rota-virus i magen och det gjorde att jag kräktes väldigt mycket under några dagar. Jag var så dålig att mamma och pappa tog med mig till sjukhuset och lät doktorerna klämma, trycka och lyssna på mig. Men jag skulle kunna tänka mig att åka dit igen för man fick äta glass, dricka saft och titta på Pippi Långstrump hur mycket man ville. Det som var lite jobbigt var när jag skulle få en slang ditsatt på handen för den gjorde lite ont. Mamma och jag fick sova över på sjukhuset och när vi vaknade dan därpå mådde jag lite bättre. Jag är faktiskt ganska stolt för mamma och pappa har talat om för alla hur duktig jag var när vi var på sjukhuset!

 Jag och mamma på sjukhuset... Vi ligger i min säng, mamma hade en egen på natten.
 

  I sommar ska jag, mamma och pappa flytta. Jag har köpt ett hus till dem för nu känner jag att det börjar bli alldeles för mycket grejer i vår lägenhet. Det beror i och för sig mest på att jag vill ha lite större ytor att springa och dra fram saker på. Vi ska flytta till Hovslätt, samma område som mormor och morfar bor på, så nu kan jag terrorisera dem ännu mer!?! Flyttlasset går någon gång i juli för vi har både huset och lägenheten kvar den månaden. Jag tar gärna emot hjälp när vi ska flytta för man får väl inte så mycket hjälp av mamma och pappa kan jag tänka mig. De har i och för sig sagt att de tacksamt tar emot hjälp om att ta hand om mig när de ska städa och flytta men alla vet ju att jag styr det mesta i den här familjen. Lämna gärna ett meddelande här på bloggen om ni kan tänka er att dra ert strå till stacken, vet inte vad det betyder men min konstiga pappa tyckte att jag skulle skriva det!

 Jag älskar att leka och hoppa i vattenpölar!

Hörs snart igen, många kramar
Minna


Kommentarer
Postat av: Alma

Pernila, va kul att ni har köpt hus. I hovslätt också :) Ha ett bra sommarlov minna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback