Paket...

…har jag fått i massor sedan vi hördes sist! Det har ju varit både julafton och min födelsedag sedan sist jag skrev…!?!

 


Kort sammanfattning - i bild & text - av vad som hänt sedan sist:


  Julafton har det varit – fick många, många bra julklappar! Jag var jultomtens hjälpreda och hjälpte till att dela ut paketen…


 Har varit sjuk en del – haft både kräksjuka, dålig i magen (haft ”racerbajs” som min pappa säger!), hosta, snuva och hög feber… man missar mycket när man är sjuk – både kalas, lek med kompisar och dagis! BLÄ!!


 "Jäpa till baka kaka, Minna vill! Loligt!!" Jag kan fler och fler ord och meningar och jag pratar nästan hela tiden. Fast ibland har andra lite svårt att förstå vad jag menar och då får jag upprepa ordet/frasen tills de fattar! Funkar nästan alltid!!



 Har varit på en del kalas – har flera kompisar som fyllt 2 år. Albin, Stella, Lucas och Minna Bååth har blivit firade! Mille har också fyllt år, men har inte haft kalas än för han har varit sjuk…
 Fiskdamm på kalas är roligt! Jag fick napp!


 Har varit ute och lekt en del i snön, både på dais och hemma. Att åka rutchkana är kul, speciellt om man får åka på magen...


 

Jag har precis fyllt 2 år! Min födelsedag var igår i och den var kul och jag fick många paket! Farmor och farfar firade mig först tillsammans med mamma och pappa. Vi åt min favorit mat till middag – spagetti med köttfärssås och glass till efterrätt. Sedan, när pappa spelade match, var jag med mamma hos mormor och morfar och blev firad igen. Morfar hade ont för han har precis blivit opererad – stackaren… Sen på kvällen kom Jakob och Sofia och vi åt pizza: Det var en mycket kul dag och jag hade jättesvårt att somna – jag somnade inte förrän vid 22-tiden… Tack alla som firade mig!

 

Kram från en STOR

Minna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback