"Bacillusker" och roliga upptåg!

Jag får återigen be om ursäkt för att det dröjt – tiden räcker helt enkelt inte till!

Det har varit en hel del sjukdom sedan vi hördes sist… När man går på dagis så finns det många ”bacillusker” runt omkring en och det har varit en period då alla har hälsat på hos mig… Antalet hela veckor på dagis kan räknas på ena handens fingrar! Tråkigt… Det konstiga är att jag har mått mindre bra på dagis så att pappa har fått hämta mig och när jag kommit hem så har jag nästan varit frisk...!?! Visst är det konstigt? Jag har ändå fått stanna hemma några dagar för att bli mitt vanliga jag igen. Detta har ställt till det lite för mamma och pappa och deras jobb men det har löst sig (da har turats om att vara hemma). Några dagar har jag även varit med mormor också och det är roligast av allt! Vi gör så mycket kul och så är ju Bea där också! Bea är mormor och morfars hund och vi tycker mycket om varann!

Vad är det för sjuk jag har varit då? Jo, det har varit feber, förkylning, diarée och kräkningar. Jag hoppas att det blir bättre för det är tråkigt att vara borta från dagis – jag tycker så mycket om att vara där! Där finns kompisar och det händer ju en massa:

Förra veckan så var vi på utflykt (en av de dagar jag var där…) och då åkte vi buss till ett ställe där man kunde gå i sand! Vi har också varit i Rådhusparken och undersökt – jag tittade närmare på fontänen och höll på att trilla i… Som tur var fick fröken Harriet tag i min byxlinning i sista stund!
I tisdags så bakade vi bröd! Det var jättekul med deg och jag fick ta med två äppelbrödbullar hem – mamma blev alldeles tårögd när jag överlämnade mitt verk!?! Hon åt upp båda två (fast inte på en gång) och sa att de var jättegoda. Det måste de ha varit för degen var väldigt mumsig att smaka på… Den var även väldigt bra som hårmedel – den hjälpte till att bevara lockarna, fast den stelnade inte så fort och det var inte så kul när pappa skulle ta bort det…!!
 Mina äppelbröd - på påsen sitter ett kort på mig "in bak-action"!

Den senaste veckan har jag blivit bättre på att göra mig förstådd! För en vecka sedan bara kom ”Va ä Minna?” och ”Dä ä Minna!” utan att jag tänkte på det.  När jag befann mig där under handduken när papp och jag lekte kurragömma så bara kom det ur mig! Pappa blev jätteförvånad och glad och när mamma också ville höra så gjorde jag det igen. Lätt som en plätt! Nu blir det lättare och lättare och oftast så kan jag göra mig förstådd riktigt bra. I går när vi skulle fika med ”mommo” (mormor) och ”foffa” (=morfar) så fattade alla att jag ville ha när jag skrek ”boboll”. De förstod inte direkt, men när jag även pekade med hela armen och ökade ljudvolymen så gick det inte att ta miste på att jag ville ha – chokladboll givetvis!!
 Äntligen fattar de vad jag menar! Oftast iallafall...

I helgen är Ester och hälsar på med sin mamma och pappa. Jättekul! Hon kan mycket och har lärt mig hur ”Pippi-sången” går. Det var många ord att komma ihåg, men början har jag förstått och det går bättre om man håller i tofsarna och dansar!
 Två busiga Pippilottor

Vi hörs snart igen!
Många kramar från
pratiga Minna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback