Tåg, regn, ägg och prickar

Det var ju påsk förra helgen och jag var inte hemma – därför ”bloggade” jag inte förra söndagen. Men nu är det ”vanlig” söndag igen så varsågoda!

Innan påsk var jag och mamma på äventyr! Vi åkte tåg från Jönköping till Löddeköpinge i Skåne för att hälsa på mammas kompis Michaela och hennes familj. Lotta, Frida och Olle som bor i Norrköping var också där (vi åkte samma tåg). Vi kom dit på måndag förmiddag och åkte hem tisdag eftermiddag. Vi var i lekparken, lekte med varandra, sov på en stor luftmadrass, var på McDonald’s och hade jättekul! Det var roligt att träffas (det var så länge sen sist att jag inte kommer ihåg det) – Edvin hade ett mycket fint rum med massor av spännande saker att leka med, Frida gjorde jättefina påskkort till mig och mamma, Olle och jag spelade lite hockey och jag försökte visa Vincent hur man går (fast mamma sa att jag inte kunde gå så fort för man måste vara försiktig i början så man inte slår sig). Det gick bra att åka tåg både dit och hem – jag förvånade mamma! Hon trodde nog att hon skulle få jaga mig i hela tågvagnen, men jag satt mest i mitt säte och åt russin, kex, russin, vindruvor, russin och lekte med olika saker. Det var så svårt att gå i tåget – det var så vingligt – så man gjorde bäst i att vara på ett ställe! Jag hoppas vi kommer att åka tåg snart igen!
 På tåget    I lekparken   På luftmadrassen

Påskhelgen var lång och den började på skärtorsdagen. På förmiddagen var jag i Stadsparken och träffade Maja, Filip, Christofer, Hanna och Ingrid. Vi lekte i lekparken fast det var kallt och regnigt. Som tur var fick jag krypa ner i vagnen när det var dags för fika och där var det så varmt och mysigt att jag somnade...
 Regn? Sydväst och regnkläder på!   Skönt att krypa ner i vagnen...
På kvällen var Julia och hennes föräldrar var på besök. Det var kul för det var jättelängesedan jag träffade henne! Vi lekte i mitt rum och busade. Hon visade mig att hon tränat på att stå!
Dagen efter besökte vi mormor och morfar i sommarstugan. Jag fick ett påskägg som innehöll russin (det gillar jag…), en liten bok och en napphållare. TACK! Vi var där hela dagen och jag busade med hunden Bea – hon gillade när jag hade något ätbart i handen…
På påskafton åkte vi till farmor och farfar i Vimmerby. Vi åt påskmat och jag tyckte bäst om prinskorven, omeletten och glassen! Mmmm… Det var roligt att träffa alla; farbror Tobbe, Evelina, farbror Conny, pappas moster Nettan, pappas kusin Johanna och pappas morfar och mormor var också där. På kvällen åkte mamma och pappa iväg utan mig men det gjorde inget – jag hade kul med farmor och farfar. Jag somnade till och med utan mamma eller pappa! När jag vaknade halv 7 nästa morgon så var de tillbaka…!
Jag var i lekparken med farmor och farbror Conny på annandag påsk medan mamma och pappa var iväg på nå’t (jag vet inte riktigt var det var) och där fanns en snäll kille som lät mig låna hans boll. Innan vi åkte hem hälsade jag på min kompis Ester – det var länge sedan vi träffades! Hon visste knappt att jag kunde gå… Och det har jag ju kunnat länge!?!

Jag har varit med pappa på hans skola. Det var i tisdags när mamma jobbade. Det var nog lite svårt för pappa att koncentrera sig på gruppuppgiften när jag var med, men jag tycker ändå att jag skötte mig bra. Det roligaste var när pappas kompis Dan tryckte på datorn så att Cd-ROM-spelaren åkte ut – då hjälpte jag honom att trycka in den igen. Det gjorde vi många gånger…

Julia och jag har äntligen fått leka igen – hon har ju varit sjuk och så har hon varit ute och rest (Schweiz). Hon berättade för mig att hon ska åka dit igen till hösten och stanna där i flera månader. Vem ska jag leka med då? Jag kommer att sakna henne… Men hon kommer ju hem igen och då får vi se till att ta igen det vi missar! Jag kanske kan övertala mamma och pappa att vi kan åka dit och hälsa på? Vi får väl se… När Julia var här igår så testade vi att ha blöjorna på huvudet! Det tyckte jag var kul!!


I dag vaknade jag med tre röda prickar på kroppen och i ansiktet… Det kanske är vattkoppor, säger mamma och pappa. Innebär det att jag är sjuk? Men jag har ju inte feber så de kanske har fel? När jag badade i kväll hade prickarna förökat sig och blivit betydligt fler. Undrar hur många prickar som får plats på lilla mig? Jag återkommer med rapport…

Sov gott!
Lilla prickiga M


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej kompis!
Tack vara att vi har träffats lite mer på slutet så har jag lärt mig gå!!! Tack kompis, det var ju inte så svårt. Precis som du har tjatat på mig hela tiden...

Jag ser fram emot att få lite prickar jag med. Det verkar faktiskt lite coolt... Hoppas bara att det inte kliar för mycket...

Längtar tills vi kan leka igen. Kram Julia

2006-04-24 @ 09:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback