Prickig...

26765-113 

... är nästan hela lilla jag! Jag har fullt med prickar på kroppen, på huvudet och i ansiktet - de finns överallt! De kliar så det kryper i hela mig och mina "myror i brallan" verkar vara mer aktiva än vanligt, säger mamma. Jag springer runt i bara blöja och en tröja (fast den skulle jag gärna slippa också...).

 En sval dusch är skönt när det kliar

Jag har alltså vattkoppor. En massa röda prickar som bara blir fler och fler. Hur många får egentligen plats? Jag har ingen feber och orkar vara uppe som vanligt. Det är kliet som är lite jobbigt... Mormor har gett mig en superduper-spray som mamma sprutar på prickarna. Det är skönt och då ligger/står jag alldeles stilla. Idag fick jag även medicin (av doktorn i telefonen) som skulle hjälpa mot kliet, men den var INTE god! USCH! Jag fick väl i mig lite (under protest!) så att mamma iallafall blev nöjd...

Det tråkigaste med vattkoppor är att man bara får vara hemma och inte träffa någon. Mamma och pappa säger att det kommer att vara så ett tag tills jag inte smittar längre. Jag hoppas att det inte är allt för länge... Jag vill träffa mina kompisar! Idag fick jag bara stå i fönstret och kolla när de gungade på gården... Jag vill ut!

Nu ska jag och mina prickar gå och lägga oss - go'natt...
"Kliiga" kramar från prickiga lilla M

Kommentarer
Postat av: Olle och Frida

Hej Minna
Här kommer en liten krya på dig hälsning från de som smittade ner dig. Förlåt. Hoppas att du snart blir baättre. Jag (Olle) måste säga att man mådde bättre efter 5 dagar då försvann kliet... Du får åka till mormor och morfars torp och springa av dig

Många kramr från dina vänner
Frida och Olle

2006-04-25 @ 22:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback