Nu har det hänt igen -

- det har gått alldeles för lång tid sedan jag skrev på bloggen... Förlåt! Jag måste prata med mamma om det här så det blir oftare - hon får påminna mig varje gång det är söndag så ska jag försöka skriva då. Alla ni som jobbar måste ju ha något spännande att läsa när ni kommer till jobbet på måndagarna! Jag ska göra mitt bästa för att bli bättre på att blogga... (Fast ibland undrar jag om det är någon som läser min blogg - jag får inte speciellt många kommentarer...)

Det har hänt både roliga och tråkiga saker sedan vi hördes sist - vi börjar med de roliga! Julia har fyllt 1 år så jag, Emelie och Tea var och grattade henne med våra mammor. Hon fick många paket och vi åt tårta och fikade. Det var kul!
 Hos födelsedagsbarnet Julia

Jag har varit på öppna förskolan flera gånger och lekt med andra barn, mina kompisar har också varit där. Det finns massor av plats att springa omkring på och två små trappor att krypa uppför eller ta sig nerför. Jag har inte riktigt kommit på vilket sätt som är bäst att ta sig ner för en trappa på. För tillfället så stannar jag precis vid kanten (halva fötterna över) och väntar på mamma som kommer rusande efter!!! Hihi! Hon brukar dock snabbt vända på mig så jag måste krypa baklänges nedför, men det tycker jag inte är speciellt kul - man ser ju inget då! Jag föredrar att gå, men det är så svårt när man inte har någon att hålla i... Det blir till att fortsätta trappträningen!?!

Farmor och farfar har varit på besök. De var här en hel helg - det var kul att träffa dem och leka med dem! Jag fick en gosig nalle - tack! Jag har även träffat mormor och morfar och mamma och jag har sovit över hos dem. Jag har också varit i Gällstad med mamma och mormor och då köpte mormor regnkläder till mig - TACK snälla! De ska jag ha på mig när jag ska ut och leka i regnet!

Jag har varit på badhuset två gånger! Ena gången med Albin, Minna B och Stella och den andra gången var Emelie med. Det var jättekul, fast det var lite kallt! Det var inte 37-38 grader i vattnet som man har i badkaret hemma... Brrr!  Det blev till att bada en stund och sedan gå upp och värma sig och fika lite. Jag hoppas att vi gör det snart igen, fast då måste jag nog be mamma om nya badkläder - de blå badbrallorna börjar bli för små! Tyvärr glömde mamma kamera båda gångerna...
'
Det allra tråkigaste som hänt sen sist var när pappa och hans lag åkte ur slutspelet. De förlorade semifinal nr fyra och därmed så hade Pixbo vunnit flest matcher och gick till final. Usch, vad synd! JIK spelade jättebra och ändå gick det inte vägen...  Och jag som orkade att heja hela matchen! BLÄ! Två saker är dock bra med att det gick som det gick - det ena är att pappa är mer hemma på kvällarna så jag inte bara behöver busa med mamma hela tiden - det blir lite tråkigt i längden. Det andra är att han inte är så skäggig längre - slutspelsskägget är bortrakat! Jag förstår att pappa är besviken över utgången så jag gör mitt bästa för att muntra upp honom - att busa med draperiet i mitt rum är ett sätt!
 Pappa (-oj, vad skäggig han var ett tag!) och jag leker "titt-ut"

Sov gott! Vi hörs (förhoppningsvis...) på söndag igen!
Kram
Lilla busiga M

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej kompis.
Visst är folk lata på att skriva kommentarer.. Men de säger alltid att de har läst... Vi får fortsätta tjata bara.

Tack för hälsningen när jag var sjuk. Jag längtar tills vi kan leka igen. Jag ska visa min nya coola min för dig.

Kramar Julia

2006-04-06 @ 15:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback