Den här veckan...

 ...har det inte hänt speciellt mycket… Flera av kompisarna har varit sjuka så jag har mest varit hemma med mamma och pappa. Mormor har varit och hälsat på och då lärde hon mig hur en katt låter! ”Mmmm” (= mjau) Jag kan även hur hästen låter (det lärde jag mig för några veckor sedan).

I kväll har jag hjälp till att tvätta. Jag har ansvaret för att nyckeln till tvättstugan är med från och till lägenheten och så kollar jag runt i tvättstugan så att ingen har glömt något. Jag har försökt att hänga upp min pyjamas, men det var alldeles för högt upp till linorna och jag fick inte ner den i den lilla tratten som sitter på torkmaskinen där jag brukar stoppa ner strumpor… Jag tycker om att hjälpa till med tvätten!

Jag har träffat en liten tjej som är 5 månader yngre än mig. Hon och hennes mamma var här och fikade i fredags. Hon heter Filippa och jag tyckte det var kul att klappa henne.  Hon låg mest på golvet och krälade så jag försökte använda henne som en liten stege, men det tyckte inte mamma alls var en bra idé… Fast det var tur att jag inte klev upp på henne, då kanske hon hade blivit ledsen!

I går lördag så var jag, pappa och mamma i lekparken. Det var kul! Vädret var inte lika roligt så det var till att ta på regnjackan, överdragsbyxorna, mössan och vantarna. Jag gungade i den lilla gungan, åkte på motorcykeln och hälsade på i den lilla stugan. Fast roligast av allt var att springa runt i sanden! Visst trillade jag ibland men det gjorde inte ont. Jag ville inte alls gå hem…
    

I morgon ska mamma och jag på äventyr! Vi ska åka tåg ner till Skåne med Frida och Olle och deras mamma (från Norrköping) och där ska vi hälsa på Edvin och Vincent och deras föräldrar. Det ska bli spännande, fast jag hörde att mamma är lite orolig för hur tågresan ska gå – jag har ju så mycket spring i benen! Det är tråkigt att pappa inte ska följa med, men han har visst en hel del att göra på skolan. Han slipper även att gå upp tidigt – tåget går visst 10 över 7 på morgonen! Oj, vad tidigt – oftast sover jag då…zzzzz Jag ska be mamma ta med kameran så att både pappa och ni får veta hur resan blev!

Glad påsk & god natt - vi hörs nästa vecka!
Lilla M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback